مقالات

کفپوش بیمارستانی | تفاوت کفپوش تک لایه و دو لایه + کاربرد آن

کفپوش بیمارستانی از جنس پلی یورتان تولید می شود تا قابلیت آنتی باکتریال بودن را به این محصولات بدهد که برخی همیشه اشتباه می کنند متریال مصرفی در تولید پلی یورتان می باشد که باید به این دسته از عزیزان بگوییم لایه پلی یورتان فقط به صورت یک لایه بر روی کفپوش نصب می شود تا مانع از رشد باکتری و قارچ ها شود . این محصولات در برند های وارداتی و ایرانی در داخل بازار کشورمان موجود می باشند که یکی از بهترین تولید کنندگان داخلی که با استاندارد های جهانی تولیدات خود را انجام می دهد کارخانه ایران کفپوش می باشد . که پیشنهاد می کنیم مقاله آشنایی با کفپوش پی وی سی را برای درک بهتر مفاهیم این صفحه مطالعه فرمایید .

توجه داشته باشید که کفپوش بخش های مختلف بیمارستان از نظر متریال تولیدی با یکدیگر متفاوت می باشند ولی در آنتی باکتریال بودن همگی مشترک هستند . به فرض مثال کفپوش اتاق عمل ، اتاق کارکنان ، سالن انتظار و ... با یکدیگر متفاوت می باشد و از نظر دوام و خش پذیری به متریال مصرفی در تولید آن ها بستگی دارد که در ادامه به بررسی چند مدل از این محصولات می پردازیم پس پیشنهاد می کنیم با کمی حوصله تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با آن ها بیشتر آشنا شوید . فقط در اینجا به این نکته اشاره می کنیم که مجموعه تیدا دکور بدون واسطه و مستقیم این محصولات را به فروش می رساند .

کفپوش بیمارستانی تک لایه و دو لایه

کفپوش بیمارستانی تک لایه از ترکیب پی وی سی با فیلر ( ترکیب گچ و شن ریزه های ریز ) تولید می شود که به این محصولات چه تک لایه و دو لایه ونیل هم می گویند . محصولات تک لایه در مقابل اجسام نوک تیز و ضربه از مقاومت پایینی بر خوردار هستند و به راحتی خراش بر می دارند و به همین دلیل مناسب برای اتاق عمل و فضای زیر تخت بیماران نمی باشد و مشکل بعدی این محصولات لکه پذیری آن ها می باشد به صورتی که اگر کثیف شوند دیگر قادر به نظافت آن ها نخواهیم بود به همین دلیل از این محصولات بیشتر در درب ورودی سالن بیمارستان ها یا سالن های انتظار و اتاق پزشکان استفاده می شود .

 

کفپوش بیمارستانی

مدل های دو لایه به دو صورت در بازار موجود می باشند مدل اول با کاغذ های پرینتی که رنگ و طرح متنوع دارند تولید می شوند و مدل دوم با روکش های پی وی سی در ضخامت های .7 و .9 میل تولید می شوند . مدل اول به دلیل داشتن لایه شفاف بر روی آن کاملا در مقابل انواع باکتری و قارچ ضعیف می باشند و قابلیت آنتی باکتریال ندارند پس برای محیط های در مانی بیمارستان پیشنهاد نمی شوند ولی مدل هایی که روکش پی وی سی دارند لایه پلی یورتان را می توان بر روی آن ها نصب کرد پس گزینه مناسبی برای قسمت های درمانی می باشند و در مقابل لکه پذیری هم مقاوم می باشند فقط پیشنهاد می کنیم اگر مدل تایلی خرید می کنید از برند های معتبر خرید کنید تا در هنگام جوش دادن درز مشاهده نکنید چون ایم مساله باعث کاش طول عمر محصول می شود .

کاربرد کفپوش بیمارستانی کانداکتیو و آرمسترانگ

کفپوش بیمارستانی آرمسترانگ یکی از معتبر ترین برند های موجود در تولید این محصولات می باشد . این برند قابل استفاده در تمامی بخش های محیط های درمانی می باشد . چون در مقابل ضربه و اجسام نوک تیز بسیار مقاوم می باشند و کاملا آنتی باکتریال هستند و در مقابل شستشو بوسیله مواد شوینده هم مقاومت بالایی دارند . ولی در مقابل برند رولی کانداکتیو مناسب اتاق عمل می باشد و فقط در مکانی که نیاز به تخلیه بار الکتریکی باشد استفاده می شوند و در سایر قسمت های اتاق عمل کاربردی ندارند چون اگر پتادین بر روی آن ها بریزد به هیچ عنوان تمیز نمی شوند . و مدل های تایلی آن ها در هنگام جوش دادن امکان دارد فوم زیر آن ها را بسوزاند و فوم زیر کار جمع شود و در نهایت بعد از مدتی کفپوش بلند شود .

منبع :

سایت مرجع به زبان انگلیسی

سایت تیدا دکور با دارا بودن تمامی نماد های اعتماد خرید آنلاین و امن را برای شما مشتریان و همکاران عزیز فراهم کرده است . پس از شما خواهشمندیم برای خرید حضوری اصرار نفرمایید . برای ثبت سفارش به شماره واتس آپ شرکت پیام دهید و برای راهنمایی و مشاوره با خط ویژه ما تماس حاصل فرمایید .
واتس آپ : 09104766401
خط ویژه : 02128428514

نمادهای اعتماد

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت بهسازان تیدا دکور می باشد . هرگونه کپی برداری و نشر اطلاعات بدون مجوز رسمی از این سایت شامل پیگرد قانونی می باشد . برای استفاده از مطالب ما با شرایط قانونی از قسمت تماس با ما در ارتباط باشد .

با تشکر : مدیریت شرکت بهسازان تیدا دکور

چت روبیکا

چت ایتا