مقالات

اورلی لمینت | روش های نحوه تشخیص لایه اورلی در پارکت + AC

در ابتدا به تعریف لایه اورلی Overlay می پردازیم : این لایه همان لایه نهایی و بالایی لمینت می باشد که در مبحث تفاوت پارکت و لمینت به آن اشاره شد . این لایه شفاف و بی رنگ است که باعث می شود لمینت در مقایل خط و خش مقاوم تر باشد و طول عمر بیشتری داشته باشد . که بعد از ممنوعیت واردات و نبود تکنولوژی متاسفانه برخی برند های ایرانی بدون این لایه محصول خود را تولید می کردند ولی بعد از گذشت زمان به مرور این تکنولوژی وارد کشورمان شد و تقریبا بیشتر برند ها توانستند از آن استفاده کنند هرچند مجموعه صنعتی آرتا و کارخانه آیدا پروفیل برای تولید پارکت لمیت آرتا و پارکت لمینت آیدا از همان ابتدا از این تکنولوژی استفاده می کردند . 

 

اورلی لمینت 

 
آیا اورلی لمینت در ضریب سایش یا AC نقش مهمی دارد ؟

در جواب این سوال باید گفت ابتدا قبل از هرچیز ما به شما به شما پیشنهاد می کنیم با خواندن مقاله ضریب سایش لمینت با مفهوم AC آشنا شوید و حال در جواب این سوال باید به شما بگوییم که یکی از مسائل تاثیر گذار در ضریب سایش همین لایه اورلی می باشد که باعث مقاومت لمینت در مقابل رطوبت و خط و خش می شود . البته نوع دستگاهی که در نهایت این لایه را بر روی لمینت نصب می کند هم مهم است و به همین دلیل برند های ایرانی برای بالا بردن کیفیت محصول خود سعی بر این کرده اند تا بهترین تکنولوژی را برای نصب این لایه بر روی لمینت وارد کنند .

دستگاه به روز وارد کردن به نوعی رقابت ما بین برند های ایرانی تبدیل شده است که در میان برند های لمینت ایرانی پارکت لمینت دکو توانسته است در این موضوع از ما بقی برند ها پیشی بگیرد و محصول اورلی دار با کیفیت را تولید کند و صحت این موضوع را طول عمر بالای پارکت لمینت دکو در مکان های پر تردد به اثبات رسانده است . خوشبختانه پس از پیشرفت تکنولوژی در تولید لمینت و وارد شدن دستگا هایی مانند اورلی به کشورمان توانسته ایم به صادرات این محصول به کشور های همسایه هم برسیم و بسیاری از کشورهای همسایه نیاز خود به لمینت را به دلیل به صرفه بودن و ارزان بودن از کشور ما تهیه کنند .

نکات مهم در مورد لایه اورلی لمینت

نحوه تشخیص این لایه در لمینت به هیچ عنوان بدون آزمایش های دقیق قابل تشخیص نیست اما متاسفانه در تبلیغات خیلی از برند ها روش هایی مانند سمباده کشیدن روی پارکت لمینت و یا اینکه این لایه یک درجه رنگ لمینت را تیره یا مات می کند استفاده می شود که هیچ کدام از این گفته ها صحت این لایه را تایید نمی کنند و همانطور که گفته شد باید با دستگاه های پیشرفته در داخل آزمایشگاه ها صحت این لایه بررسی و تایید شود . چون بعضا در نوع آغشته سازی کاغذ دکور گاهی تغیراتی می دهند که با سمباده کشیدن رنگ پارکت از بین نرفته و به سفیدی هم نمی رسد که پیشنهاد می کنیم مقاله آشنایی با کاغذ دکور لمینت را حتما مطالعه فرماید .

منبع :

توضیح در مورد لایه اورلی لمینت به زبان اینگلیسی

سایت تیدا دکور با دارا بودن تمامی نماد های اعتماد خرید آنلاین و امن را برای شما مشتریان و همکاران عزیز فراهم کرده است . پس از شما خواهشمندیم برای خرید حضوری اصرار نفرمایید . برای ثبت سفارش به شماره واتس آپ شرکت پیام دهید و برای راهنمایی و مشاوره با خط ویژه ما تماس حاصل فرمایید .
واتس آپ : 09104766401
خط ویژه : 02128428514

نمادهای اعتماد

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت بهسازان تیدا دکور می باشد . هرگونه کپی برداری و نشر اطلاعات بدون مجوز رسمی از این سایت شامل پیگرد قانونی می باشد . برای استفاده از مطالب ما با شرایط قانونی از قسمت تماس با ما در ارتباط باشد .

با تشکر : مدیریت شرکت بهسازان تیدا دکور

چت روبیکا

چت ایتا