مقالات

کاغذ دکور لمینت | موارد استفاده از کاغذ دکور و مشخصات آن ها

کاغذ دکور پارکت لمبنت ، لایه پایانی در تولید می باشد که این این محصول در واقع همان طرح و رنگ بندی پارکت لمینت است . که از آن فقط برای تولید لمینت استفاده می شود و در تولید پارکت نقشی ندارند و برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت پارکت با لمینت را مطالعه فرمایید . .حال در ادامه به معرفی و انواع کاغذ دکور می پردازیم .

 کاغذ دکور لمینت


 
موارد استفاده کاغذ دکور و مشخصات آن

از کاغذ دکور در صنعت مبلمان , لمینت , تخته های فیبر و تابلو های دکوراسیون استفاده می شود . همان طور که گفته شد معمولا روی این محصول را با روکش ملامین می پوشانند و یکی از مزایای این کاغذ ها این است که الیاف سلولوزی کاغذ به عنوان یک سایه عمل می کند و فقط رنگ ها و رنگ دانه ها قابل مشاهده می باشند که متاسفانه در موقع آغشته سازی این محصول با رزین برخی از شرکت های تولید لمینت از رزین بیشتر استفاده می کنند تا بتوانند حداقل در ظاهر کار نبودن اورلی را توجیح کنند و اصرار بر این داشته باشند که لمینت آن ها دارای اورلی می باشد که پیشنهاد میکنیم مقاله آشنایی با اورلی لمینت را برای آشنایی بیشتر با این خصوصیت مطالعه کنید .

شایان ذکر است که تعدادی از شرکت های تولید کننده لمینت در اروپا با روکش های انحصاری خود تولید به تولید برند خود می کنند که از این میان می توان به برند آلمانی پارکت لمینت گرین هوم و پارکت لمینت کرونوتکس و برند های چینی موجود در بازار و برند های ترک مثل پارکت لمینت ایشیک و پارکت لمینت AGT و ... و در برند های ایراین به پارکت لمینت آرتا و پارکت لمینت دکو و پارکت لمینت فورمیکا و ... اشاره کرد . ولی علاوه بر این برند ها که روکش اختصاصی دارند کارخانه های مطرح تولید کننده شات دکور آلمان و لامیگرلف اسپانیا برای برخی از برند ها با دریافت مبالغ بیشتر روکش انحصاری تولید می کنند و تعدادی هم از این کاغذ ها  توسط شرکت های تولید کننده ما بین تمام برند ها به فروش می رسد و از آنجایی که تنوع رنگ و طرح این محصول بسیار بالا می باشد اگر قصد تولید لمینت دارین نگران طرح اختصاصی خود نباشید و مطمئنا می توانید طرح و رنگ اختصاصی از مجموع طرح ها انتخاب کنید . 

کاربرد کاغذ دکور لمینت

یکی از مهمترین خواص این محصول امکان چاپ بر روی آن ها و همچنین آغشته سازی آن ها با رزین می باشد . که معمولا این محصول دارای جنس های ملامینه HPL  و LPL و  هایگلاس می باشند و روکش های ملامینه به دو دسته مات و براق تقسیم می شوند که شرکت های مختلف با توجه به نیاز خود و بازار اقدام به خرید انواع مختلف کاغذ دکور می کنند . که خوشبختانه در کشور عزیزمان ایران هم این محصول تولید می شود و یکی از مهمترین کارخانجات در تولید این محصول در کشورمان کارخانه آقای سبزواری می باشد ، که نیاز خیلی از تولید کنندگان تولید لمینت را در داخل کشورمان برطرف نموده است . معمولا این محصولات در گرماژ 50 تا 150 گرم تولید می شوند که همین مساله در تعیین قیمت تمام شده محصول خواهد داشت .

منابع :

کاغذ دکور در ویکی پدیا به زبان انگلیسی

 

سایت تیدا دکور با دارا بودن تمامی نماد های اعتماد خرید آنلاین و امن را برای شما مشتریان و همکاران عزیز فراهم کرده است . پس از شما خواهشمندیم برای خرید حضوری اصرار نفرمایید . برای ثبت سفارش به شماره واتس آپ شرکت پیام دهید و برای راهنمایی و مشاوره با خط ویژه ما تماس حاصل فرمایید .
واتس آپ : 09104766401
خط ویژه : 02128428514

نمادهای اعتماد

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت بهسازان تیدا دکور می باشد . هرگونه کپی برداری و نشر اطلاعات بدون مجوز رسمی از این سایت شامل پیگرد قانونی می باشد . برای استفاده از مطالب ما با شرایط قانونی از قسمت تماس با ما در ارتباط باشد .

با تشکر : مدیریت شرکت بهسازان تیدا دکور

چت روبیکا

چت ایتا