مقالات

پارکت و لمینت همراه با مشخصات فنی و آشنایی با مزایا و معایب

در اینجا قصد داریم تا شما را با پارکت و لمینت آشنا کنیم و از آنجایی که این سوال بسیاری از مشتریان ما بود تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به صورت کامل و مفصل در مورد این محصولات صحبت کنیم و به مزایا و معایب آن ها بپردازیم و همچنین طریقه نصب آن ها و ... . همانطور که می دانید این محصولات یکی از پر فروش ترین محصولات صنف دکوراسیون می باشد و از آن جایی که زیبایی زیادی به منازل ما می دهند پس نیاز است تا ما در ابتدا با این محصولات آشنا شویم و بعد مناسب با سلیقه و هزینه ای که می خواهیم انجام دهیم نوع محصول خود را انتخاب کنیم . در بازار کشور ما مشتریان مصرف کننده و یا همکاران ما در هنگام خرید و فروش لمینت از عنوان پارکت استفاده می کنند که این غلط است و این دو محصول کاملا با هم متفاوت می باشند .

در ادامه در مورد کاربرد پارکت و لمینت و تفاوت های آن ها به طور مختصر ولی جامع توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد تا شاید بتوانیم در هنگام خرید و فروش از اصطلاحات درست استفاده کنیم و مجموعه تیدا دکور به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین دکوراسیون داخلی این وظیفه را بر خود واجب دید تا برای حل این باور اشتباه و غلط توضیحاتی را ارائه دهد چون متاسفانه در فاکتور فروش بسیاری از همکاران ما هم این محصولات به درستی قید نمی شوند و حتی در جستجوگر ها هم به درستی جستجو نمی شوند پس با کمی حوصله تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با این محصولات بیشتر از قبل آشنا شوید و حتی هنگام خرید به فروشندگان تذکر بدهید که اشتباه به نام محصول اشاره می کنند .

آشنایی با مشخصات فنی و کاربرد پارکت

لمینت یک پارکت نیست !؟ در حالت کلی می توان گفت این محصول از جنس چوب طبیعی می باشد . تفاوت این محصولات با هم ، در جنس چوب آن ها می باشد . روش تولید این محصول بسیار آسان است و بعد از برش الوار های چوب به ابعاد های کوچک تر با سطحی تقریبا یک دست این محصول را تولید می کنند . نحوه نصب آن با چسب مخصوص می باشد و بعد از نصب این محصول روی آن را ساب ( دستگاهی که سطح محصول را یک دست و صاف می کند ) می زنند و در انتها آن را با ماده ای مخصوص پولیش می زنند تا سطحی صاف و رنگی براق به خود بگیرد . توجه داشته باشید چون این محصول از چوب طبیعی درست می شود پس طبیعتا از قیمت بالایی هم بر خوردار می باشد .

کاربرد پارکت و لمینت تقریبا مشترک می باشد و عموما برای کف منازل ، ویلا ها ، باغ ها ، ادارات ، مدارس و .... استفاده می شود . این محصولات از آنجایی که از چوب طبیعی تولید می شوند از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند و همین موضوع باعث می شود تا این محصولات را در هر مکانی بتوان نصب کرد و محدودیتی برای استفاده از آن ها نداریم فقط توجه کنید باید در مکان های مسقف نصب بشوند . شایان ذکر است این محصولات در مکان های پر تردد و مجتمع های اداری هم قابلیت نصب دارند ولی همانطور که گفتیم به دلیل قیمت بالایی که دارند کمتر از آن ها استقبال می شود ولی همیشه انتخاب اول لاکچری پسندان برای کف منازل می باشند .

آشنایی با پارکت لمینت و کاربر و مزایا و معایب آنها 

آشنایی با مواد اولیه تولید لمینت و مشخصات فنی آن

لمینت بر خلاف پارکت از چوب ساخته نمی شود و این محصول از چند قسمت مختلف تشکیل شده است که ما در اینجا به آن ها اشاره می کنیم :

یک لایه زیرین ( Backing ) که معمولا از جنس محکمی می باشد تا لایه های بعدی بر روی آن پرس شوند .

دو لایه میانی یا همان مغز محصول می باشد که یا از ام دی اف ( MDF ) و یا از اچ دی اف ( HDF ) می باشد .

لایه سوم کاغذ دکور می باشد که پیشنهاد میکنیم این مقاله را برای آشنایی با کاغذ دکور لمینت مطالعه کنید که طرح های آن همچون طرح های چوب می باشد و دارای تنوع رنگی بالایی می باشد .

لایه بالایی یا همان لایه اورلی است که باعث می شود خط و خش کمتری روی لمینت بیافتد . پیشنهاد می کنم این مقاله را برای آشنایی با اورلی لمینت مطالعه کنید .

در انتها کلیک که یک نرو ماده گیر است که در هنگام نصب این محصول به هم قفل می شوند را با دستگاه مخصوص کلیک به تایل این محصول وصل می کنند .

توجه داشته باشید طریقه نصب لمینت با پارکت متفاوت می باشد نصب این محصولات به گونه ای است که در ابتدا باید فوم را بر روی زمین پهن کنیم و بعد از آن تایل های این محصول را نصب کنیم و در هنگام نصب این محصول تایل های آن را برش می دهند و به صورت خشتی یا آجری در کنار هم نصب می کنند و هرگز دو تایل آن را در کنار هم کلیک نمی کنند . توجه داشته باشید نصب این محصولات بسیار مهم می باشد و شاید به جرات بتوان گفت 100 درصد کیفیت کالا نصب آن می باشد چون یک نصاب مبتدی و تازه کار می تواند بهترین برند را در هنگام نصب ،با مشکل مواجه کند به همین دلیل است که محصولاتی که ما به فروش می رسانیم فقط زمانی گارانتی می شوند که نصاب مجموعه ما آن کار را نصب کرده باشد .

آشنایی با معایب پارکت و لمینت و کاربرد آن ها

پارکت هم همانند لمینت در برابر آب از مقاومت کمی برخوردار است .

پارکتها در مقابل ضربه و اجسام نوک تیز از مقاومت کمی برخوردار است .

لمینتها از نظر آلودگی های محیط زیست و انتشار گاز فرمالدئید بدلیل صنعتی بودن دوست دار محیط زیست نمی باشد .

لمینتها دوام و طول عمر بالایی ندارد و معمولا 15 تا 20 سال در مکان نصب شده کار می کند .

پارکتها چون از جنس چوب طبیعی می باشد بسیار گران می باشد .

پارکتها از آن جایی که با چسب نصب می شود تعویض آن بسیار سخت می باشد .

پارکتها تنوع طرح و رنگ کمی به دلیل طبیعی بودن دارد . 

نگهداری از پارکتها سخت تر می باشد .

آشنایی با مزایای پارکت و لمینت

لمینت هم همانند پارکت همامطور که قبلا هم اشاره کردیم در برابر آب از مقاومت پایینی برخوردار است .

لمینتها در مقابل ضربه و اجسام نوک تیز از مقاومت بالایی برخوردار است .

پارکتها دوام و طول عمر بالایی دارد و معمولا 70 تا 90 سال در مکان مورد استفاده قرار می گیرد .

پارکتها از نظر آلودگی های محیط زیست و انتشار گاز فرمالدئید بدلیل طبیعی بودن دوست دار محیط زیست می باشد .

لمینتها چون از HDF تولید می شود از قیمت مناسبی برخوردار است .

لمینتها به دلیل نصب شدن با فوم و کلیک جابه جایی لمینت آسان می باشد .

لمینتها به دلیل استفاده از کاغذ دکور در تولید این محصول از تنوع طرح و رنگ بالایی بر خوردار می باشد .

هر دو محصول بدون شکک به منازل شما زیبایی بسیاری می بخشد .

نگهداری از لمینتها بسیار آسان می باشد و نظافت آن به وسیله یک تی نم دار امکان پذیر است .

مشتریان عزیز تیدا دکور حالا که با مشخصات پارکت و لمینت آشنا شدید برای خرید این محصولات می توانید به فروشگاه تیدا دکور مراجعه فرمایید تا مناسب با بودجه و سلیقه خود برند مورد نظر خود را انتخاب کنید و به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه روز و با پشتیبانی 24 ساعته محصول خود را خرید کنید . تیدا دکور بزرگترین فروشگاه دکوراسیون داخلی می باشد پس شما با مراجعه به فروشگاه ما می توانید با مقایسه برند های مختلف متناسب با بودجه خود سفارش خود را ثبت کنید البته تا آخر این مقاله با ما همراه باشید چون توضیحاتی را درباره مزایای خرید آنلاین این محصولات ارائه خواهیم کرد تا شما با اطمینان بیشتر خرید خود را نزد ما ثبت سفارش کنید .

مزایای خرید و فروش آنلاین و روش استفاده از تخفیف ها

همانطور که قبلا هم گفنیم پارکت و لمینت را به جرات می توان پر فروش ترین کالای دکوراسیون داخلی نامید . با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ترافیک در شهر های بزرگ امروزه خرید فروش آنلاین بسیار پر طرفدار می باشد برای اینکه اصولا مشتریان ترجیح می دهند خرید خود را آنلاین انجام دهند و وقتی که قرار بود برای خرید و انتخاب کالا صرف کنند آن وقت را به خانواده و یا تفریح و ... اختصاص دهند و کالای خریداری شده خود را در هر مکانی که دوست داشتند تحویل بگیرند . در کل خرید های آنلاین حس آرامش را به خانواده ها بر می گرداند و باعث می شود تا استرس زمان و کارهای روزمره خود را نداشته باشند هر چند این خرید ها از تخفیف های خوبی هم برخوردار هستند که کام شما را شیرین می کنند حال در ادامه در مورد این تخفیف ها هم توضیحاتی را ارائه می کنیم .

اولین تخفیف برای خرید پارکت و لمینت در فروشگاه تیدا دکور ، تخفیف خرید اول می باشد که این مبلغ معمولا در روز ها و مناسبت های مختلف متفاوت می باشد و معمولا در بازه قیمتی 50 تا 500 هزار تومان می باشد . تخفیف بعدی ویژه همکاران می باشد که به ازای فروش 500 متر در ماه 500 هزار تومان از ما تخفیف دریافت خواهند کرد .  البته نباید از تیدا بن ها غافل شوید چون شما به ازای هر 10 میلیون تومان خرید مبلغ 500 هزار تومان تا سقف 2 میلیون تومان از ما تخفیف دریافت خواهید کرد و از این تخفیف ها می توانید در خرید بعدی خود استفاده کنید البته توجه داشته باشید تخفیف های ما در روز ها و مناسب های مختلف متفاوت می باشد پس پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید در زمینه دکوراسیون داخلی را دارید هر از گاهی از سایت ما بازدید کنید .

منابع :

سایت مرجع انگلیسی در مورد تفاوت های پارکت و لمینت

پارکت و لمینت در ویکی پدیا

تماس با ما

سایت تیدا دکور با دارا بودن تمامی نماد های اعتماد خرید آنلاین و امن را برای شما مشتریان و همکاران عزیز فراهم کرده است . پس از شما خواهشمندیم برای خرید حضوری اصرار نفرمایید . برای ثبت سفارش به شماره واتس آپ شرکت پیام دهید و برای راهنمایی و مشاوره با خط ویژه ما تماس حاصل فرمایید .
واتس آپ : 09104766401
خط ویژه : 02128428514

نمادهای اعتماد
قوانین و مقررات

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت بهسازان تیدا دکور می باشد . هرگونه کپی برداری و نشر اطلاعات بدون مجوز رسمی از این سایت شامل پیگرد قانونی می باشد . برای استفاده از مطالب ما با شرایط قانونی از قسمت تماس ، با ما در ارتباط باشید .

با تشکر : مدیریت شرکت بهسازان تیدا دکور

چت روبیکا

چت ایتا