مقالات

ام دی اف | مزایا و معایب همراه با مشخصات و مدل های ورق MDF

ام دی اف MDF نوعی تخته فیر می باشد که به روش خشک تولید می شود و در صنعت مبل سازی و کابینت آشپزخانه و کمد دیواری و سرویس خواب و ... کاربرد دارد . از ویژگی های این محصول می توان به مقاومت بالای آن ها ، قیمت پایین تر نسبت به چوب طبیعی ، تنوع محصول در طرح و رنگ و ابعاد و ضخامت ، مقاومت بالا در برابر قارچ و حشرات ، برش فوری و کاملا دقیق ، مقاومت بالا در برابر اجسام نوک تیز ، قابلیت اشتعال کم آن ها و ... اشاره کرد . حال در ادامه شما را بیشتر با این محصولات آشنا می کنیم لطفا با کمی حوصله و وقت تا انتهای این مقاله با ما همراه باشد .

MDF در مدل های مختلف موجود می باشند که عبارتند از : ام دی اف خام ، سفید ، هایگلاس ، ملامینه مات و براق ، ام باس ، سینکرو نایز  و پلی گلاس . ورق های هایگلاس دارای روکش های براق و آیینه ای می باشند و همچنین ورق های برجسته شامل ام باس و سینکرو نایز می شوند و مهم اینکه برخی از برند های موجود در بازار محصولات خود را به صورت دو رو هم تولید می کنند که ورق های دو رو شامل ملامینه مات و براق می شوند توجه داشته باشید که ورق های هایگلاس همیشه یک رو رنگی و یک رو سفید می باشند .  از برند های مطرح موجود در بازار می توانیم به ام دی اف آرتا و پاک چوب و ایزوفام و ... اشاره کرد .

مشخصات و ابعاد ورق های ام دی اف

در حالت کلی ورق های ام دی اف MDF دارای مدل های نازک ، ضخیم با فرمالدئید کم می باشند که هر کدام از این محصولات کاربرد های متفاوتی دارند . معمولا این ورق ها دارای ضخامت های 1.5 ، 2 ، 3 ، 4 ، 5 ، 6 ، 8 ، 12 ، 16 ، 18 ، 25 ، 45 میل موجود می باشند که معمولا ضخامت های زیر سه میل برای صنعت کابینت و کمد سازی و سرویس خواب و ... کاربرد دارد و ضخامت های 5 ، 6 و 8 میل بیشتر در صنعت درب سازی ، قرنیز ، دیوارکوب ، لمینت و ... کاربرد دارد و ام دی اف های 18 و 25 میل در صنعت های مختلف مثل کابینت ، کمد ، مبلمان ، دیوارکوب و مبلمان و ... کاربرد دارند و در نهایت اینکه ضخامت 45 میل که در دسته ضخیم MDF قرار می گیرد برای ماشین کاری و ساخت رویه های نقش دار و ... کاربرد دارند .

آشنایی با ورق ام دی اف MDF

همچنین این محصولات در ابعاد های : 1.22 * 244 ، 1.22 * 2.80 ، 1.83 * 3.66 ، 2.44 * 1.83 ، 2.44 * 2.80 و 2.44 * 3.66 و ... تولید می شوند که ورق های هایگلاس همیشه در ابعاد 1.22 در 2.80 تولید می شوند . و پرفروش ترین سایز این ورق ها ابعاد 1.22 * 2.44 معروف به ورق کوچیک و 1.83 * 3.66 معروف به ورق بزرگ می باشد و دلیل استقبال بالا از این سایز ها به دلیل پرتی کم ورق بعد از برش می باشد و با استاندارد های معماری ایرانی اسلامی بیشتر همخوانی دارد . در سایر کشور های دنیا با توجه به نیاز ابعاد مصرفی و پر طرفدار هم متفاوت می باشد .

مزایا و معایب ورق های MDF

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که منظور از ام دی اف MDF خرده های فیبر جوبی در تراکم معمولی ( ) می باشد و ال دی اف LDF خرده های فیبر چوبی با تراکم پایین (  ) می باشد و در نهایت اج دی اف HDF خرده های فیبر چوبی در تراکم بالا معمولا بالای 800 (  ) می باشد که در اصطلاح علمی به تراکم دانسیته هم می گویند .حالا در ادامه چند نمونه از مزایای زیاد این محصول را برای شما نام می بریم : انتشار گاز فرمالدئید کم در محیط ( دوست دار محیط زیست ) ، قابلیت پرس شدن با انواع کاغذ های دکور ، کاربرد های متنوع و در صنعت های مختلف و ... . و همچنین از معایب این محصولات می توان به مقاومت پایین آن ها در برابر آب و رطوبت اشاره کرد .

منبع :

 آشنایی با ام دی اف در ویکی پدیا

ام دی اف MDF و کاربرد های آن در ویکی پدیا به زبان انگلیسی

سایت تیدا دکور با دارا بودن تمامی نماد های اعتماد خرید آنلاین و امن را برای شما مشتریان و همکاران عزیز فراهم کرده است . پس از شما خواهشمندیم برای خرید حضوری اصرار نفرمایید . برای ثبت سفارش به شماره واتس آپ شرکت پیام دهید و برای راهنمایی و مشاوره با خط ویژه ما تماس حاصل فرمایید .
واتس آپ : 09104766401
خط ویژه : 02128428514

نمادهای اعتماد

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت بهسازان تیدا دکور می باشد . هرگونه کپی برداری و نشر اطلاعات بدون مجوز رسمی از این سایت شامل پیگرد قانونی می باشد . برای استفاده از مطالب ما با شرایط قانونی از قسمت تماس با ما در ارتباط باشد .

با تشکر : مدیریت شرکت بهسازان تیدا دکور

چت روبیکا

چت ایتا