لمینت ضد آب | آشنایی با تفاوت های پارکت و کفپوش + کاربرد آن

پارکت لمینت ضد آب در مقابل رطوبت و آب مقاوم می باشد ولی به این معنا نمی باشد که همانند کفپوش پی وی سی می باشند . محصولاتی که لایه اورلی دارند در مقابل رطوبت و شستشو بوسلیه تی نم دار مقاوم می باشند . برای افزایش این مقاومت گاها کلیک های این محصول را پارافین می زنند تا در مقابل رطوبت مقاوم شود . البته در بازار محصولاتی از کفپوش PVC موجود می باشند که کلیک دار هستند و گاها این محصولات را با پارکت لمینت اشتباه می گیرند . پیشنهاد می کنیم مقاله آشنایی با پارکت لمینت را مطالعه فرمایید تا با مفاهیم این صفحه بیشتر آشنا شوید .

کاربرد های لمینت ضد آب

بیشترین کاربرد پارکت لمینت ضد آب در آب و هوای مرطوب می باشد . ما همیشه برای مناطق شمالی کشور و جنوبی کشور که دارای رطوبت می باشند مشکل نصب پارکت داشتیم ولی خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی برند هایی در بازار موجود شد که قابلیت نصب در مکان مرطوب را داشتند . که در برند های ایرانی می توانیم به پارکت فورمیکا و استار فلور و ... اشاره کنیم . در برند های وارداتی هم معروف ترین برند موجود در بازار پارکت آکوا فلور ساخت کشور ترکیه می باشد . پیشنهاد می کنیم پارکت لمینت ضد آب به صورت مستقیم با آب شستشو ندهید چون 100 درصد ضد آب نمی باشند .

 

پارکت لمینت ضد آب

تفاوت لمینت با کفپوش PVC

پارکت لمینت ضد آب از جنس اچ دی اف می باشد ولی کفپوش از مواد پی وی سی تولید می شود و نوع نصب و متریال تولیدی هر یک از آن ها متفاوت می باشد . به فرض مثال کفپپوش ها را با چسب مخصوص نصب می کنند ولی لمینت ضد آب را بوسیله فوم نصب می کنند و تایل ها را در هم کلیک می کنند و به راحتی قابلیت جابه جایی را دارند و در مقابل هدر رفتن انرژی هم مقاوم می باشند در مقابل کفپوش پی وی سی امکان جابجایی ندارد و عایق انرژی هم نمی باشد ولی در مقابل این محصولات صد در صد ، ضد آب می باشند و قابلیت شستشو بوسیله مواد شوینده شیمیایی را هم دارا می باشند .

منبع :

سایت مرجع به زبان انگلیسی