فوم لمینت پارکت | آشنایی با فوم سایلنت و معمولی و متا لایز

در ابتدا قبل از توضیح درباره انواع فوم لمینت پارکت در مورد تاریخچه این محصول و دلیل استفاده از آن در نصب لمینت صحبت خواهیم کرد . زمانی که لمینت در سال 1995 توسط کشور اتریش که با تغییراتی در همان پارکت بوجود آمده بود تولید شده بود به دلیل کلیک شدن تایل های لمینت نیاز به این محصول احساس شد که در اوایل به جای این محصول از موکت استفاده می کردند یعنی لمینت را بر روی موکت نصب می کردند که پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به نحوه نصب پارکت و لمینت را مطالعه فرمایید تا با نحوه نصب لمینت هم آشنا شوید .

موکت معایب زیادی داشت یکی از این معایب این بود که عایق مناسبی برای انرژی نبود و در زمانی که آب به لمینت نفوذ می کرد به مرور زمان باعث از بین رفتن لمینت می شد و بوی نم آن بوی نا مطبوعی را ایجاد می کرد و این بو ساعت ها و شاید روزها در محیط می ماند . فوم پارکت لمینت مصارف زیادی را دارد که از جمله این مصارف عبارتند از : صنایع کیف و کفش ، قطعه سازی خودرو ، صنعت بسته بندی ، نصب لمینت ، برای ملزومات نظامی و پزشکی و ... که ما در این بخش به توضیح انواع این محصول برای نصب پارکت لمینت خواهیم پرداخت تا شما مشتریان عزیز در هنگام خرید آن ، محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنید .

 

فوم پارکت لمینت

انواع فوم پارکت لمینت

1 - معمولی ( TVRG )

2 - سایلنت ( EVA )

3 - متا لایز یا پشت فویل دار

یکی از بهترین برند ها در تولید فوم پارکت لمینت در داخل کشورمان شرکت فوم ایران می باشد ولی شرکت های زیادی در داخل کشورمان اقدام به تولید این محصول کرده اند و خوشبختانه امروزه ما صادرات این محصول را به کشور های همسایه هم داریم . در ابتدا به مزایای این محصول که ما بین تمام مدل ها مشترک هستند می پردازیم .

1 - مقاومت بالا در برابر پارگی

2 - بدون سطح خراشنده 

3 - دارای انعطاف پذیری بالا

4 - عایق صوتی

5 - عایق انرژی

6 - مقاوم در برابر آب

توجه داشته باشید که فوم لمینت پارکت با کیفیت دارای رنگ سفید می باشد چون از مواد نفتی درجه یک تولید می شوند عموما فوم های به رنگ سیاه از مواد بازیافتی تولید می شوند و بوی نا مطبوعی دارند و کیفیت بالایی هم ندارند . حال در ادامه به تفکیک به توضیح و معرفی مدل های مختلف این محصول می پردازیم .

 

فوم معمولی لمینت یا TVRG

فوم لمینت پارکت معمولی عموما با دانسیته پایین و با تراکم 20 تا 30 کیلوگرم و در ضخامت های 1 میل تا 5 میل و در رول های 50 متری یا 150 متری و عرض 1.5 متر تولید می شوند . این محصول نازک بوده و اولین راه تشخیص آن ها این مساله است که نور از آن ها رد می شود این محصول  عایق صدا و مانع اتلاف انرژی می شوند و به دلیل انعطاف پذیری بالا به سختی پاره می شوند و به دلیل قیمت ارزان آن ها از فروش خوبی هم در بازار برخوردار هستند چون علاوه بر اینکه لمینت بر روی آن ها نصب می شود در سایر صنوف هم مورد استفاده قرار می گیرند و چون خارج از بحث ما می باشد وارد آن ها نمی شویم . دلیل دوام این محصولات در مقابل آب راندمان بالای ایزولاسیون این محصول می باشد .

فوم لمینت سایلنت  یا EVA

فوم پارکت لمینت سایلنت بدلیل تراکم بالای که دارند و عایق مناسبی برای صدا و مانع از اتلاف انرژی می شوند به فوم سایلنت معروف هستند . این محصولات در ضخامت های 1.5 میل و 1.8 میل و 2 میل و در عرض 1.5 متر و رول های 50 تا 100 متری تولید می شوند . این محصول فشردگی بالایی دارد و همین امر باعث می شود انعطاف پذیری بالایی داشته باشد و به سختی دچار پارگی شوند و دقت فرمایید هر چه قدر برندی که شما خرید می کنید ضخامت و سطح یک دست تری داشته باشد محصول بهتری است . و بدلیل تراکم خوبی که این محصولات دارند مطمئنا از دوام بالایی هم برخوردار خواهند بود و به نظر می رسد برای نصب پارکت و لمینت مناسب تر از فوم معمولی باشند و نکته مهم دیگر در مورد قیمت این محصولات است که دلیل قیمت های متوع موجود در بازار به دلیل تراکم متفاوت برند های مختلف می باشد چون هر چقدر این محصول تراکم بالاتری داشته باشد از طول عمر بالاتری هم برخوردار خواهد بود .

فوم پارکت متالایز یا گرمایش از کف

فوم پارکت لمینت متالایز به دلیل صفحه آلمنیومی که در پشت آن ها قرار دارد نور و گرما و سرما و رطوبت را به صورت مستقیم بازتاب می کنند و این محصولات برای منازلی می باشند که گرمایش از کف دارند و یا در باغ ها و آپارتمان هایی که در طبقه اول هستند و یا مناطق سردسیر کشور مناسب می باشد . دقت فرمایید اگر از این محصول در مکان هایی غیر از مکان هایی که نام بردیم استفاده شود اثر عکس می دهد و باعث می شود به مرور نم دار شوند و به پارکت لمینت شما صدمه می زند . 

نتیجه گیری :

به هیچ عنوان نمی توان گفت کدام یکی از محصولات بالا از دیگری بهتر است . فقط توجه فرمایید که هر کدام از فوم پارکت را مطابق با نیاز خود انتخاب کنید و اگر نیاز به مشاوره داشتید حتما از مشاورین ما در واحد فروش راهنمایی بگیرید .

منبع :

سایت رسمی شرکت فوم ایران