کلیک لمینت | آشنایی با قفل لمینت و کلیک یونلین و کلیک ولینگه

کلیک لمینت توسط کارخانجاتی که بصورت انحصاری به تولید این محصول می پردازند تولید می شود که معروف ترین آن ها Fn اتریش و یونلین بلژیک می باشد . قابلیت ارتجاعی داشتن یکی از مهمترین مسائل در تولید این محصول است البته شایان ذکر است که بسیاری از برند ها کلیک برند خودشان را هم تولید می کنند تا قابلیت فنری یا ارتجاعی بیشتری داشته باشد و موقع نصب راحت تر نصب شود و حالت شکنندگی نداشته باشد . 


 این محصول فقط در تولید لمینت کاربرد دارد و در مبحث پارکت هیچ گونه کاربردی ندارد که از شما می خواهیم مقاله آشنایی با پارکت و لمینت را مطالعه کنید تا به تفاوت این دو محصول پی ببرید . توجه داشته باشید که برای نصب لمینت با وجود کلیک که به چسب نیازی نداریم ، چون این محصول به صورت شیار هایی در 4 طرف لمینت قرار می گیرند و به صورت نر و ماده موقع نصب به هم قفل می شوند و چون موقع نصب باعث می شود بالاتر از سطح زمین کار بعد از نصب قرار گیرد و رطوبت و گرما به کار صدمه ای نزند در شرایطی که موقع نصب با چسب چون لمینت به کف چسبانده می شود در تماس مستقیم با گرما و رطوبت قرار می گیرد و سریعتر خراب می شود . پیشنهاد می کنیم این مقاله را برای آشنایی با نحوه نصب لمینت مطالعه فرمایید .

کلیک لمینت 

 

انواع کلیک یا قفل لمینت

در ابتدا به انواع مدل این محصول اشاره می کنیم :

1 - ولینگه ( تک قفله )

2 - ولینگه ( دو قفله ) 

3 - یونی 

4 - قوسی یا آرک

آشنایی با انواع مختلف کلیک لمینت

حال از آنجایی که نصب آسان یکی از مهمترین مزیت های یک لمینت می باشد و یک شخص مبتدی ، بدون نیاز به دانستن زیاد می تواند لمینت را نصب کند پس به نظر می رسد قفل یونی که به عنوان نصب سریع هم معروف است پر طرفدار تر از مدل های دیگر باشد . این محصول به توسط کمپانی یونلین به دو صورت تولید می شود : 

1 - Uniclic

2 - Uniflice

که نحوه نصب آن ها به دو صورت Quick-Step و Step-Step می باشد  مزیت کلیک های یونی دز حالت ارتجاعی بودن آن هاست که امکان نصب لمینت بر روی پله را هم دارند . برندهایی که از این محصول استفاده می کنند عبارتند از : پارکت لمینت آرتا ساخت ایران و پارکت لمینت دکو و ...

اما کلیک های ولینگه دو صورت تک قفله و دو قفله تولید می شوند این محصول در سال 1994 توسط شرکت ولینگه اختراع شد که جایگزین تولید های سنتی 5G شدند که باید دقیقا طبق یک زاویه خاص تخته ها در کنار هم قرار می گرفتند تا قفل شوند که این مساله فوق العاده زمان بر و سخت بود که در تولید محصول های جدید 5G_S و 5G_W این مشکلات برطرف شد و بدون نیاز به چکش و ابزار اضافی نر و ماده گیر قفل می شوند و کلیک های ولینگه از مقاومت و استحکام بالایی هم برخوردار هستند . برندهایی که از این محصول استفاده می کنند عبارتند از : پارکت لمینت ایشیک ساخت کشور ترکیه ، پارکت لمینت فورمیکا ساخت ایران و پارکت لمینت دنیز ساخت ایران و ....

در پایان به این نکته اشاره می کنیم که هیچ معیاری برای سنجش بهتر بودن این محصولات وجود ندارد و به نوعی انتخاب نوع محصول کاملا سلیقه ای می باشد فقط توجه کنید از برند هایی ، پارکت لمینت خود را انتخاب کنید که از جدیدترین قفل ها استفاده می کنند مثلا محصول تولید شده در سال 2020 فوق العاده پیشرفته تر از محصول تولید شده در سال 2000 می باشد .

 

منابع :

سایت رسمی یونلین کلیک زبان انگلیسی

سایت رسمی کلیک ولینگه زبان انگلیسی