اندازه گیری درب اتاق | مراحل و اهمیت دقت در اندازه گیری آن

 اندازه گیری درب اتاق و درست انجام دادن این کار بسیار مهم می باشد . برای اینکه این محصولات به صورت سفارشی و متناسب با ابعادی که شما در اختیار ما قرار می دهید ساخت و تولید می شوند . پس پیشنهاد می کنیم اندازه گیری را به ما بسپارید چون درب تولیدی به هیچ عنوان تعویض یا مرجوع نمی شود . نکته مهم در مورد اندازه گیری این مساله می باشد که نوع درب اعم از ضد آب و ملامینه یا اچ دی اف تاثیری بر مدل اندازه گرفتن ندارد . از آن جایی که هر نصابی با توجه به تجربه خود ابعاد را می نوسید و باد خور آن را محاسبه می کند بهتر است که همان نصاب عمل نصب را انجام دهد تا با مشکل مواجه نشوید .

مراحل و نحوه اندازه گیری درب اتاق

قبل از اندازه گیری درب اتاق باید چهارچوب در محل نصب شده باشد و اگر قصد تعویض چهارچوب را دارید بعد از آن اقدام به اندازه گرفتن کنید و نکته مهم اینکه در مورد این محصولات این مساله می باشد که نوع چپ باز شو بودن یا راست باز شو بودن در اندازه گرفتن مهم نمی باشد چون جای دستگیره و قفل توسط نصاب ما در محل در می آید . در مورد نوشتن ابعاد عرض چهارچوب دقت کنید که حتما باید از قسمت داخلی آن اقدام کنید چون چهار چوب از یک سمت از داخل تو رفتگی بیشتری دارد . در نوشتن ابعاد ارتفاع همیشه دقت کنید که بیشترین ارتفاع را باید مد نظر قرار دهید . 

نکته مهم دیگر در اندازه گیری درب اتاق باد خور درب می باشد . منظور از باد خور این مساله است که زمانی که می خواهیم درب را باز و بسته کنیم فضای کافی برای باز و بسته شدن را داشته باشد چون ممکن است بعد از نصب لولا کمی این ابعاد تغییر کند و زمانی که درب باز شده است همیشه یک فاصله خیلی کمی تا دیوار دارد که به این فاصله همان باد خور می گویند . حال شما می توانید ابعاد استاندارد درب خود را یاد داشت کنید . ما پیشنهاد می کنیم مقاله آشنایی با درب داخلی را برای درک بهتر مفاهیم این صفحه مطالعه فرمایید . و نکته پایانی اینکه در نوشتن ابعاد دقت کنید و اندازه گرفتن را دو سری انجام دهید تا از ابعاد یاد داشت شده اطمینان حاصل فرمایید . 

 

مراحل اندازه گیری درب اتاق

 

اهمیت دقت بالا در اندازه گیری درب داخلی

از آنجایی که ابعاد شما دقیق نباشد درب در محل چهارچوب نصب نخواهد شد و در مدل های ضد آب چون چهارچوب خود درب را رزین می زنند که ضد آب شود اگر بخواهیم درب را برش دهیم از ضد آب بودن خارج می شود پس پیشنهاد می کنیم اگر احساس می کنید مهارت کافی برای اندازه گیری درب داخلی را کسب نکرده اید اقدام به این کار نکنید . مجموعه تیدا دکور بعد از ثبت سفارش شما با دریافت هزینه ایاب ذهاب نصاب را همراه با سمپل به محل نصب می فرستد و این هزینه بعد از آنکه شما عزیزان سفارش را نزد مجموعه ما ثبت کنید عودت داده خواهد شد پس پیشنهاد می کنیم اندازه گیری و نصب را به تیم با تجربه ما بسپارید . 

منبع :

سایت مرجع به زبان انگلیسی