نصب درب ضد سرقت | روش های نصب رول بوت + پارتیشنی & جوشکاری

نصب درب ضد سرقت نیازمند تجربه کافی در این زمینه می باشد . ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که چهار چوب این محصولات را معمولا در ابعاد 4*10 و 4*8  تولید می کنند و کف استاندارد برای چهذچوب 18 و 20 سانتی متر می باشد . همچنین نکته مهمی که قبل از نصب باید در نظر بگیرید ابعاد درب می باشد که دارای ابعاد 105*210 و 110*215 می باشد که قبل از تخریب چهارچوب باید حتما به این ابعاد دقت کنید . با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با نحوه نصب این محصولات بیشتر آشنا شوید در ضمن ما پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این محصولات از صفحه درب ضد سرقت دیدن فرمایید .

نصب چهارچوب درب ضد سرقت

مهمترین مساله در نصب درب ضد سرقت قرار دادن چهارچوب در مکان خود می باشد که ما می توانیم به دو روش این کار را انجام دهیم یک اینکه چهار چوب را از درب جدا کنیم و جداگانه نصب کنیم که در این روش باید در تمام مدت نصب بوسیله تیرک های چوبی سوتون ها را نگه داریم تا چهارچوب جابجا نشود و تراز بودن کار را با شاقول کنترل کنیم . در روش دوم درب و چهارچوب را همزمان در محل قرار می دهیم و باز عمل تراز کردن را انجام می دهیم و بعد از اطمینان از باز و بسته شدن درب آن را به روش هایی که در ادامه در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد مونتاژ می کنیم . توجه داشته باشید روش دوم معمولا بعد از نازک کاری ساختمان و قبل از رنگ کاری انجام می شود .

نصب درب ضد سرقت به روش پارتیشنی

در این روش ابتدا چهارچوب انتظار را نصب می کنند البته ابتدا باید مکان نصب بوسیله شاقول تراز شود و بعد از آن فریم و خود چهارچوب را نصب می کنید . این روش نصب درب ضد سرقت به دلیل زمان بر بودن کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر این ریگلاژ کردن آن هم کمی مشکل می باشد پس پیشنهاد می کنیم از این روش کمتر استفاده کنید . نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که چهارچوب انتظار از بالا کاملا به سقف و از پایین هم کاملا به کف بچسبد چون در غیر این صورت ممکن است بعد از اتمام کار با مشکل قفل شدن درب مواجه شوید که مطمعنا این مشکل اصلا به ذهن شما خطور نمی کند .

 

نصب درب ضد سرقت

روش نصب به روش رول بوت

در این روش نصب درب ضد سرقت چهارچوب و درب با هم نصب می شوند به صورتی که آن ها را از سمت پشت که باله ندارد در محل مونتاز قرار می دهیم و بعد از آن از مکان سوراخ های چهارچوب بر روی دیوار بوسیله یک شی نوک تیز علامت گذاری می کنیم و بعد درب را از مکان خارج می کنیم و بعد از سوراخ کردن دیوار بوسیله دلر و اطمینان از تراز بودن درب با چند سری باز و بسته کردن آن و در انتها قفل کردن می توانیم بوسیله رول بوت آن را مونتاژ کنیم توجه داشته باشید که تمامی رول بوت ها را باید هم زمان سفت کنیم تا تراز بودن درب را خراب نکنید روش پیچ سرتمه ای هم کاملا به همین صورت است تنها تفاوت آن استفاده از پیچ های سرتمه ای به جای رول بوت می باشد .

روش جوش دادن درب

در این روش نیز همانند سایر روش ها ابتدا باید مکان مونتاژ را با شاقول تراز کنیم و بعد دقیقا درب را از سمت پشت وارد مکان مونتاژ کنید و بعد از سوراخ های تعبیه شده بر روی چهارچوب چند خال جوش می زنیم و بعد از تست عملکرد درب اقدام به جوشکاری می کنیم در این روش حتما از مکان درب و تراز بودن آن اطمینان حاصل فرمایید چون اگر بعد از جوشکاری با مشکل مواجه شوید کار سختی خواهید داشت پیشنهاد ما این است که حتی قبل از جوشکاری مکان بسته شدن شب بند و چشمی را هم کنترل کنید تا در انتهای کار با مشکلی مواجه نشوید .

منبع : 

سایت مرجع به زبان فارسی